sobota 16. februára 2013

skanadstieva sa


 za chvilu si budem pripominat pol roka, co som odisla do kanady a poviem vam, rekapitulujuc si ulomky zivota (kam mi pamat siaha) tak tychto 6 mesiacov bolo najuzasnejich; ze jeden az nechape. a to nehovorim o nijakych velkych veciach alebo dolezitych udalostiach. vzdy sa vsetko otoci tak, ze to boli prave tie najmensie rozhodnutia a najnenapadnejsie myslienky, ktore vas posunuli tam, kde ste teraz. nebolo sekundy, kedy by som lutovala, prave naopak.. cim som tu dlhsie, tym viac to tu milujem. 

veru, dlho som sem uz nic nenapisala a nemat v telefone zopar rozmazanych obrazkov, ani neviem, kde som bola. ale nie, az take zle to so mnou zatial nie je. v ostatnej dobe povacsine stale pozerame hokej, ktory sa hra tusim az 3x do tyzdna. hadam sa do konca sezony naucim aspon tu ich hymnu.

Jon Dore
akurat minuly tyzden sme tu mali Comedy Festival, co mi ulahcilo zivot pri planovani rande, tak som mala dalsi riadok v zozname 'kanadske tenkrat poprve'. nikdy predtym som nebola na Stand-up Comedy a poviem vam, zila som polovicnym zivotom! v podstate sedite pri stole, popijate a v  jednom kuse sa smejete. pokial chcete dopit svoje pivo, nesedte hned pri podiu, lebo je tam vysoke riziko, ze vam flasu zoberie pan vtipny. podla zakona sa v britkej kolumbii na podiu pit nesmie, ale co su to 3 kroky dole z podia a 3 naspat :-) isli sme na chlapika zvaneho Jon Dore a bol fakt dobry. tak sme objavili nove miesto Yuk Yuk's, kde mavaju aj amaterske vecery, tak sa tam isto este vratime. 


Caesar
neviem ci si este pamatate, ale nezvyzkla som pit ja ziadny alkohol, preto si teraz myslim, ze vam teraz predstavim mega novy prevratny drink, aky ste nikdy nevyskusali. a vy si len mavnete rukou, ze sak to je stara klasika. ale aj tak, mozno niekomu rozsirim obzory. tu mame hned aj ingrediencie, za ktore dakujeme bartendrovi vecera Jacobovi. 

- podme na to; ak chcete vyskusat invented-in-canada cocktail zvany Caesar, mozete si ho pripravit aj doma, ak v chladnicke najdete: - Clamato (rajcinovy dzus so skeblovym 'vyvarom'), zeler, olivy alebo tie male stiplave papricky co chutia ako zavarane uharky /to je vyjadrovanie, ja viem!/, vodka (moze byt nahradena ginom, tequilou alebo rumom), sol, korenie, tabasco, limetka, worcester.




- postup - pravidlo jeden-dva-tri-styri; 1oz vodky, 2 dashes (juj, prelozte si, pardooon!) hot sauce, 3 dashes sol & korenie a 4 dashes Worcesterskej omacky. zvysne ingrediencie, ktore som nespomenula  -nahadzat do pohara, doplnit dzusom a hotovo.

- znie to uplne nechutne? ze! ja som sa odhodlavala na prve uchlupnutie niekolko mesiacov. a poviem vam, prekvapivo dobre to chuti. ako by klasik povedal ' s jedlom rastie chut'.  kazdy dalsi chuti lepsie ako ten predosly.  vazne!



Seinfeld
poznate tento serial? stara dobra kanadska klasika. a tie postavicky nemaju chybu.  pozrite si kusok napriklad tu

Pass It On
vela ludi zije kredom 'dnes pomozem ja tebe, zajtra ty mne' co je v absolutnom poriadku. ja teraz stale castejsie zazivam nelinearny vzorec tohto spravania a sice; ja pomozem tebe a naoplatku ty pomoz niekomu dalsiemu. nie je nic krajsie. teda je :-) ale je uzasne, co vsetko ludska laskavost a porozumenie dokaze. tak aj my, poslime to dalej a nic neocakavajme nic naspat. mozno budete prijemne prekvapeni!

Update
co by som vam este povedala. jaaj! stahujem sa! strasne sa tesim, budem byvat pekne v centre hned pri Stanley parku (nafotim coskoro). takze ak sa nebudem v dohladnej dobe intenzive ozyvat, budem sa nadrapovat s kuframi. aspon mam vyhovorku. hehe. ale nie, ozvem sa, ked bude nieco ozvaniasahodneho.
vsetkych mojich vernych aj nahodnych citatelov pozdravujem a ako bodku pripajam klasika russela.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára