streda 26. júna 2013

Spring/Summer

teraz neviem, ci je horsie pisat prispevok  v nekrestansky rannej hodine v robote alebo zas a znova zacat pisat po niekolkych mesiacoch flakania. tak radsej spojim neprijemne s neuzitocnym a idem do toho. oci jak ziletky je vysledok problemu #1 a nevediet kde zacat tym druhym.

 jar presla ani neviem ako rychlo a ani som to tu vsetko poriadne nenafotila. jar vo vancouvri je paradna, resp. vancouver je na jar fesny ;  vsade su tu japonske ceresne porozkvitane a milion kvetov, krasnych stromov a celkovo.. no co uz len tu moze byt skarede.

clovek ani nema az tolko casu, kolko by chcel na plnohodnotny zivot. ti, ktori robia 40+ hodin tyzdenne,  vedia o com hovorim.. tak som si myslela, ze budem mat viac moznosti to tu pobehat a pospoznavat; lenze darmo, clovek pracujuci v turizme na juniorskej pozicii moze len snivat o volnom vikende. zatial som  BC nemala moc sancu vidiet. hadam coskoro sa mi zadari vybehnut niekam na stanovacku popozerat medvede.


ale vo Vancouvri sa jeden nikdy nenudi, vzdy sa nieco deje a je kam ist. dni sa mi tu postupne odratavaju  a stale viac si  uvedomujem, ake obrovske stastie mam, ze zijem v jednom z najkrajsich (a sakra najdrahsich) miest na svete a ze som stretla tych najspravnejsich ludi. zda sa vam, ze zniem ako by som balila svestky a isla domov? pomaly ale isto sa mi k tomu schyluje. co je teraz - jun, viza mam platne do augusta, no nech tu pobudnem do septembra/oktobra, podla situacie.. a mate ma naspat doma. poviem vam, rozhodnutie to nebolo vobec jednoduche a urcite si nikdy nebudem ista, ci bolo spravne. ale nakolko si slovensko nemozem pritiahnut blizsie ku kanade, asi bude jednoduchsie vratit sa.



na dobre sa lahko zvyka a uz som zacala brat za samozrejmost, ze si len tak rano mozem zabehat v lese, vyvalit sa na plaz, alebo ist na turu/snowboard do hor co by som sutrom dohodila, alebo mat na vyber z restauracii z krajin, o ktorych ani google donedavna nevedel. teraz v lete je tu kazdy vikend nejaky festival. o nich vam pisat nejdem lebo co? lebo stale cez vikend robim, takze mam info o nich z druhej ruky. asi najbizarnejsi 4:20 (four twenty) - co je slangovy vyraz pre travu; vacsine ludi uz po 4 padla (alebo aj nie a to je jedno), lebo uz almost padla a je cas na jointa. tak a uz som vyriesila zahadu, preco je tu kazdy tak strasne v pohode, a nestresuje. trava tu nie je legalna, ale len oficialne. ak vas najdu na ulici pit pivo, tak budete platit pokutu, kdezto s takym jointom sa schovavat nikam netreba!


sunset, Third Beach, April 2013


este isto budu nejake kanadske prispevky ( i ked..., pozerajuc na tempo mojho pisania mi to trva jak lacnemu sranie) pred tym, ako prekrocim hranice - ale nejdem hned do europy. tak si hovorim, ze by bol hriech nepozbrilat tuto stranu sveta, ked uz tu clovek raz je. zatial je to vsetko v procese planovania, ale jedna vec je ista -  treba mi oprasit moju neexistujucu spanielcinu, alebo nafrisko drapnut nejakeho choseho v zalive na rychlokurz jazyka,.  hehe.  hasta la vista, pratele.


ano, mami, idem domov.
@ The Lynn Canyon


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára